tisdag 21 april 2009

Hot-mejl

Usch!

Jag avskyr kedjemejl!

Alltså, jag tycker om vissa, sådana som
säger att man är en bra kompis och så.

Men jag har även fått hemska kedjemejl.

De innehåller hot.

Om att jag ska dö.

Att min mamma ska dö.

Att vi ska dö om vi inte skickar vidare mejlet
till 15 personer innan midnatt.

Jag tror inte på det, och skickar inte vidare
hotmejl, men visst tänker man en extra gång.

Man har ju en tanke längst in i huvudet som säger
att jag eller mamma ska dö.

Jag avskyr sådana mejl!

Så snälla ni.

Ifall ni får sådana mejl, skicka inte de vidare!

Jag vet att det är jobbigt att tänka att någon ska dö,
men det händer inte, och ni gör det bara jobbigt för
personen ni skickar det till.

Om alla slutar att skicka vidare sådana mejl,
så kanske de slutar att skickas en vacker dag!

Lycka till!

7 kommentarer:

anna of sweden sa...

Ja, fy för otäcka kedjemejl.
Heja dej!

Anonym sa...

Jag håller med dig Klara. Jag skickar aldrig vidare kedjebrev vad det än handlar om.
Så stå på dig bara!
Kram M

Tyra sa...

Bra sagt!
Jag tycker också att det är jobbigt.
Jag fick t.ex ett mail där det stod att man skulle typ få olycka i kärlek om man inte skickade vidare brevet inom en viss tid.

ÅSA sa...

Usch vad är det för dumheter??? Bra att du inte skickar vidare dem....man måste bryta kedjan! Här är det ingen som ska dö inte! kram

Unknown sa...

Jag håller verkligen med. Jag HATAR kedjemejl!!!

Klara sa...

Mamma.
Ja! :(

M.
:)

tyramyra.
Ja, det har till och med jag fått här i USA. De sprider sig som myror på gammalt sockervadds-klister! ;P

ÅSA.
Ja, det måste man verkligen!

Julia.
Usch, ja! D:

anna of sweden sa...

Som myror på gammalt sockervadds-klister?

Det var det roligaste jag har hört på länge! Hahaha!