fredag 3 september 2010

hos doktorn

Idag åkte mamma och jag till doktorn.

För jag vill nämligen spela tennis i skollaget.

Och då måste man kolla upp sig först.

Man måste först fylla i ett papper med
massor av frågor på.

Har ditt barn några allergier?

Har ditt barn någonsin röntgats?

Är ditt barn nöjd över hur hon/han ser ut?

Är din dotter gravid?

Och mycket mer.

Sedan blev jag undersökt.

Synen.

Pulsen.

Blodtrycket.

Reflexer.
Sparkade nästan till doktorn ...

Fingrar, armar och ben.

När jag var klar kunde jag pusta ut.

Men då ropade doktorn in mig igen.

För jag behövde ta pulsen igen.

Min puls var nämligen ovanligt snabb.

Men när de tog om pulsen så hade den
hunnit bli lika snabb igen.

För så blir det när jag går till doktorn.

Då slår mitt hjärta trippla slag.

4 kommentarer:

anna of sweden sa...

Ett familjedrag! ;)

Klara sa...

Ja det är det :)

Jannica sa...

Hej Klara!
Du är inte ensam om att pulsen och blodtrycket rusar i höjden hos doktorn. Finns tom diagnos: white collar/white coat hypertension. Lider själv av det så doktor jag är. Kram! /Jannica

Klara sa...

:D