torsdag 12 februari 2009

Tandläkare vs. Lyx

När man stiger in i vår matsal så får man nästan
känslan av att man stiger in i en tandläkarmottagning.

Lärarnas lilla matrum har man aldrig sett.

Eller, man ska ju aldrig säga aldrig, för idag när jag
gick till min musiklektion så fick jag mig en liten titt.

Tror ni att det också såg ut som en tandläkarmottagning?

Nope.

Det var inte bara det att det var finare, det var lyxigt!

Ja, det jag sa att det var lyxigt!

Och med lyxigt menar jag inte någon duk och fin servering.

Nej, jag menar röda väggar, levande ljus, små runda bord
med röda dukar och rosor.

Och jag fick mig bara en liten titt.

Hmm, jag kanske ska bli fröken när jag blir stor ...

5 kommentarer:

ÅSA sa...

Fniss...är det Amerika så är det... Hinner de sitta där och njuta något av ljusen och blommorna då??? Allt verkar ju gå i ganska så speedat tempo!

Klara sa...

Nja, det kan man ju undra ... Men de behöver ju inte stå i en kö i 10 minuter heller ....

Jennan sa...

Jaja, lärare kan vara lite konstiga. De borde göra ett sånt rum till er också!

Fanny Hugosson sa...

haha, aa de t kanske skulle vara kul :)

Anonym sa...

MM... Lärare kan vara lite konstiga! Håller med.