söndag 18 oktober 2009

halv åtta hos mig

Jag har fått inspiration från både
Åsa och Halv åtta hos mig.

Jag lagade middag till familjen.

Jag älskar ju att laga mat och att baka.

Och så tyckte jag att det skulle vara
spännande att se hur jag kan laga mat.

Så jag lagade hasselbackspotatis,
oxfilé som var stekt med lök och svamp,
kyckling och vitlökssås.

Till efterrätt så gjorde jag en överraskning-
glass.

Då hade jag en bunke som kan vara i
frysen och lade ett lager men vanlig
vaniljglass på kanterna och botten.

Sedan satte jag in den i frysen tills
glassen stelnade.

Sedan lade jag i ett till lager med glass
- grön glass.

Sedan till sist lade jag hallonsorbet
- som är jätterosa.

Och det blev en lyckad middag.

Sammanlagt i betyg av familjen
så fick jag 33.5 utav 40.

Inte så dåligt det, inte! ;)

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

10 points av mig!!!

ÅSA sa...

Slurp...Men du, har du inga bilder :) Glassbomben lät avancerad!!! Hoppas du mår bättre! Kram, kram! Ps, har du kommit på något du önskar när du fyller år, vill du fråga "tvillingen" också! Kram igen

Anonym sa...

WOW!!! det var jättebra betyg!!! inte visste jag att du var kock och bagare x) du får gärna kommma hem till oss och laga mat och baka nån gång :) <33
kraam!<33

Julia sa...

Var det en snygg färg på glassen när den var färdig??

Taina sa...

VAD DUKTIG DU ÄR!!!!! I AM IMPRESSED!