lördag 22 januari 2011

anne franks dagbok



Jag har länge velat läsa Anne Franks Dagbok.

Jag tycker inte om historia, men av någon anledning
så tycker jag att det är jätteintressant med
Andra Världskriget, speciellt Anne Frank.

Till ett projekt i engelskan fick vi välja en person
(av massa historiska personer som hon har valt)
att skriva en biografi om,
så var det självklart för mig att välja Anne Frank.

Projektet var ganska roligt, och jag blev precis
klar med det igår.

Idag när mamma och jag städade källaren så
hittade jag dagboken!

Den är ju extra rolig att läsa nu.

Har ni läst den?

8 kommentarer:

bettankax sa...

Ja den har jag läst. Mycket bra och gripande ofattbar. Håller med dig om att den tiden är intressant och viktig att veta om.

Trillingnöten sa...

Jag läste den högt för mina elever som går i 4-6 och de älskade den :) Likaså jag!

Västmanländskan sa...

Ja, den är verkligt bra. Jag har läst den flera gånger. För länge sedan var jag i Amsterdam och då var jag på Anne Frank-museet som är det huset där de gömde sig. Det var intressant och skrämmande.

Klara sa...

Trillingnöten.
Vad kul! Jag ser fram emot att läsa den ;)

Västmanländskan.
Åh, dit skulle jag vilja åka. Men, jag hade nog också tyckt att det hade varit lite läskigt ...

Taina sa...

Har läst den och den sitter fastetsad i hjärnan...

Klara sa...

:)

Alexandra sa...

Ja, och på engelska av alla språk. Väldigt bra!

Klara sa...

:D