tisdag 4 januari 2011

mozartkulor á la klara

Jag fick en förfrågan om jag kunde lägga ut receptet på mina mozartkulor.

Egentligen har jag inget recept till de här mozartkulorna.

Jag bara gör lite som jag tycker verkar gott.

- Till mozarkulorna på första bilden hade jag en valnöt i
mitten, och sedan tryckte jag på lite marsipan runt dem.
Jag doppade dem i smält mörk choklad, och lät lite smält
vit choklad rinna över dem.

- Till den andra varianten av mozartkulor hade jag nougat
i mitten, klädde nougaten i marsipan, och doppade
dem i smält mörk choklad.
Sedan rev jag vit choklad över dem.

Så lätt var det!

Hoppas att ni kan ha glädje av det till nästa jul!

5 kommentarer:

Trillingnöten sa...

De där kan man göra när som helst för så goda är de :)

Klara sa...

Haha, ja det kan man ju! :D

ÅSA sa...

Goda var de oxå!!!

Linnéa sa...

vilken av de var godast??

Klara sa...

Jag tyckte mest om dom med nougat i mitten. :)